Stanowiska sprzedażowe od kuchni część I

rekrutacja handlowców

Rekrutacja handlowców

Każda osoba zajmująca się rekrutacją handlowców wie jak długi i żmudny jest to proces. Dziesiątki nadesłanych CV, z których zaledwie kilka wydaje się spełniać oczekiwania pracodawcy. Zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się sprzedażą jest ogromne, gdyż to oni generują największe zyski firmy. Duża rotacja na tych stanowiskach sprawia, że rozpoczynany jest kolejny proces rekrutacji i tak w kółko. Duża zmienność na stanowiskach handlowych wynika głównie z nieumiejętnego doboru pracowników. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, że handlowców powinny wyróżniać odpowiednie, określone kwalifikacje i kompetencje. Poznanie i zrozumienie ich znacznie usprawni rekrutację.

Budowanie relacji to krok do sukcesu!

Pierwszą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę w procesie rekrutacji handlowców jest wygląd zewnętrzny. To on jest pierwszym czynnikiem wpływającym na kształtowanie wizerunku pracownika. Schludny ubiór sprawia, że osoba wygląda na kompetentną i godną zaufania co znacznie przyczynia się do późniejszego sukcesu. Jak cię widzą, tak cię piszą, jednak to nie oznacza, że wystarczy być reprezentacyjnym, aby dostać pracę. Kolejną ważną cechą dobrego handlowca jest umiejętność nawiązywania kontaktów i budowania długotrwałych relacji z klientami. Osoba na tym stanowisku powinna wiedzieć jak zainteresować innych swoją osobą, tak aby została zapamiętana i oczywiście przedstawić produkt jako najlepsze rozwiązanie dla klienta. Powinien również umieć aktywnie słuchać. Jest to bardzo dobry sposób na poznanie potrzeb klienta i jego wątpliwości. Pozwala to na przedstawienie oferty sprzedażowej tak, aby klient poczuł się wyjątkowo i bezpiecznie, mając pewność, ze ma do czynienia z profesjonalnym handlowcem.

Rekrutacja handlowców to długotrwały proces, którego kolejne aspekty opiszemy w dalszych artykułach.

 

Udostępnij